Díjtalan Átvizsgálás, Ingyenes Hibamegállapítás

Mert semmi sem örök...

Murphy óta tudjuk, minden akkor romlik el, amikor leginkább kéne, hogy működjön. Ezen az a tény sem változtat, hogy mikor romolhatna el, csak, ha használjuk… :) Egy biztos! A dilemma adott: javítassuk a 8, 10, vagy akár 15 éve jól szolgáló eszközt, vagy vásároljunk új készüléket?! Az átvizsgálás költség, ami felesleges, ha kénytelenek vagyunk új készüléket venni, ha viszont nem vizsgáltatjuk át, lehet, hogy egy egyszerűbb, olcsóbban orvosolható hiba miatt dobjuk el drága berendezésünket.

Hogyan tudunk segíteni?

Szervizvállalatként sokszor találkozunk a helyzettel és igyekeztünk megoldást találni rá. De hogyan? Lehetne a helyszíni vizsgálat díjtalan, viszont így ennek a költsége ráterhelődne a többi javítás költségére (telephely, gépkocsik, energia, dolgozói bérek stb.) Ez jelentősen és igazságtalanul drágítaná meg a fizető javítások árát. A helyzetet árnyalja, hogy sok esetben az átvizsgálás semmivel sem jelent több idő és energiaráfordítást a tényleges javításnál, hiszen hiába azonosítja be a hiba jellege a javítási metódusokat (két-három lehetőségre szűkítve), biztosan akkor lehet kijelenteni a megoldást, ha már működik az eszköz. Vagyis két, azonos munka és energia ráfordítású feladatnál az egyik teljesen díjmentes, a másik viszont ennek terhét is nyögi... Ez így nem jó!

Miből áll a javítás, vagy átvizsgálás?

Egy javítás sok összetevőből áll. Ami az ügyfélnél 20 perces javítás, vagy átvizsgálás, az valójában egy hosszú folyamat látható eleme mindössze. A hibabejelentés rögzítése, feldolgozása, beosztása, a raktárkészlet, az alkatrész szükséglet kivételezése, úton töltött idő (parkolás stb.), a javítás effektív ideje, a próba, a technológiailag szükséges várakozási idő, dolgozók egyéni szükségleti ideje, az elvégzett munka után a felesleges alkatrész bemozgatása a raktárba, adminisztratív elszámolás, egyéb utómunkálatok, infrastruktúra stb. Tehát nem egyszerű ebbe úgy belenyúlni, hogy ne kelljen az átvizsgálás díjtalanságát továbbterhelni a javításokra.

A költséghatékony megoldás:

Ha ügyfeleink bizonytalanok abban, hogy vajon érdemes e javítani, akkor valljuk meg, komoly dilemma elé néz. Az előbbiekben felvezetettekből kiderül, hogy ez teljes költségátvállalással szakszerviz által nem megoldható. Viszont úgy gondoltuk, ha a berendezés beszállítását ügyfelünk megoldja, akkor a költség másik részét átvállaljuk. Így az előbb felsorolt folyamat több költségelemét szüntetjük meg, a rászorultak költségmentesen bizonyosodhatnak meg eszközük állapotáról, a javítás gazdaságosságáról. Az átvizsgálás ténylegesen és 100%-an díjtalan, vagyis az ügyfelet semmilyen költség nem terheli azt követően, a költségmentesség nincs a későbbi javításhoz kötve. Az elmúlt évek azt jelezték vissza, hogy sokan élnek a lehetőséggel, hiszen túl az ingyen szerzett bizonyosságon, ha javításra kerül a sor, az is olcsóbb a kiszállás költségével. :)

Mi a díjtalan átvizsgálás menete?

A berendezést hétköznap, munkaidőben, hétfőtől - péntekig 8-16 óráig be tudja szállítani telephelyünkre. Mivel ilyenkor műszerészeink ügyfeleink otthonában javítanak, ezért másnap reggel történik meg a berendezések vizsgálata. Az átvizsgálást és a hiba beazonosítását követően – néhány makacs hiba esetében kb. rákövetkező nap – munkatársunk visszajelez a meghibásodással kapcsolatban, és a javítás módjával, költségével. Ekkor ügyfelünk minden kötelezettség nélkül eldöntheti, hogy a készülék javítását kéri, vagy elszállítja, és későbbiekben dönt annak felhasználásáról.

Meddig érvényes a javítási ajánlat?

Általában, ez a javításhoz felhasznált alkatrész függvénye. Amennyiben a gyár az alkatrész árat közben megemeli, akkor mi sem tudjuk olcsóbban adni, persze, ez fordítva is igaz, csak persze, ritkán találkozunk árcsökkenéssel! :( Vagyis minimum 8 nap, de amennyiben az alkatrész ára nem változik, akkor ettől sokkal több is lehet…

De mi a helyzet, ha nem tudja beszállítani a berendezését?

Semmi különös nincs, kiszálló műszerészeink az egyeztetett időintervallumban megjelennek, és a helyszínen átvizsgálják/javítják a berendezést. Az átvizsgálást ez esetben fizető szolgáltatásként vállaljuk, amely összeget jóváírunk a javítás díjából. Vagyis javítási megrendelés esetén ez esetben is a későbbi, vagy azonnali kompenzáció miatt lényegében díjtalan, de az átvizsgálás megtörténtekor vagy az átvizsgálás - amennyiben nem kérik a javítást -, vagy a javítás díja felszámításra kerül.

Mi a helyzet, ha a helyszíni átvizsgálás után a berendezés javítása nem gazdaságos?

Sok esetben van, hogy a berendezés javításának költsége eléri az új berendezés árának akár 70-100%-át. Minden eset egyedi, de ilyen magas javítási költség mellett többségében nem javasoljuk a javítást. Javaslatunkat a berendezés általános műszaki állapota, meghibásodásaival kapcsolatos tapasztalat, a berendezés bonyolultsága (meghibásodási kockázat) és az új, hasonló tudású berendezés ára alapján tesszük meg. Ha ezen szempontok alapján nem ésszerű a berendezés javítása, javaslatot teszünk új, hasonló tudású, megbízható berendezés vásárlására. Nem mindig az olcsó az olcsó, ezt ilyenkor a legkönnyebb belátni... Amennyiben új készülék vásárlására kerül sor, annak árából a berendezés átvizsgálásának költségét levonjuk, vagyis ez esetben sem jelentkezik felesleges költsége a hiba megállapítása kapcsán.

Megéri javíttatni?

Erre nehéz egyértelmű választ adni, hiszen napjainkban a háztartási eszközök – mint, sok egyéb más eszköz – nem csak funkcionális, gyakorlati hasznot, hanem a termék presztízsében megjelenő egyéb előnyöket is jelentenek vásárlóik számára. A rendszerváltást követően feltűnt rengeteg márka és kivitel közül való döntést sok esetben jobban befolyásolja a termék pozíciója, egy bizonyos társadalmi osztály megjelenítése, mint azok gyakorlati haszna, netán ár/érték aránya. Ezért nehéz erre a kérdésre egyszerű választ adni, hiszen a termékben lakozó presztízs nem egy egzakt dolog, mindannyiunknak más értéket képvisel. Ezért ettől a szemponttól eltekintve, ezért mi most válaszunkat igyekszünk az eszközök funkcionális megközelítése köré építeni. Néhány dologgal azért nem árt, ha tisztában vagyunk:

  • termék életciklus: a fogyasztó társadalomban a gyártók termékeiket egy bizonyos életciklusra tervezik. A tervezett életciklus hosszát sok körülmény határozza meg, de a gyártó érdeke, hogy az egymást követő termékvásárlás ideje a legrövidebb legyen úgy, hogy még nem jelentsen bizalomvesztést a márka iránt. Kiélezett verseny van, és ebben a versenyben az említett termék életgörbék a szemünk láttára csökkennek. Míg szüleink 20-30 évre vásárolták konyhagépeiket (autóikat, műszaki eszközeiket), addig napjainkban ez jó, ha 5-10 év. A korábbiakban gond nélkül cserélhető alkatrészek ma több egységet magába foglaló blokkokban kaphatóak, ami sok esetben gazdaságtalanná teszi a javítást. A termékek életciklusa már a 10 – 15 évvel korábbiakhoz képest is érezhetően csökken…
  • vezérlés: a mai legegyszerűbb sütők, mosó és mosogatógépek, főzőlapok, hűtők stb., szóval szinte minden berendezés vezérlése elektronikus. Az elektronika magában foglalja a berendezés teljes működtetését, kisfeszültségű és nagyfeszültségű részeit egyaránt. A technológia fejlődésével ezek napjainkban parányi alkatrészekből állnak (SMD technológia), ezek szerelése, javítása gyárilag nem ajánlott, a benne lévő alkatrészek sok esetben nem beazonosíthatóak, javítása problémás. Az olcsóbb elektronikákból sincs 10.000,- Ft alatt, de ezek átlagban (mindegy, hogy milyen eszközt vezérel) elérik a 30 – 50 ezer Ft-t, magasabb kategóriás eszközök esetén a 100.000,- Ft-t is. Megbízhatóságuk, stabilitásuk nem jobb, mint mechanikus elődeiknek, hálózatra való érzékenységük kifejezetten nagy (nagyobb áramlökések biztosan tönkreteszik), vagyis több és költségesebb gond merülhet fel velük, mint elődeikkel.

Vagyis magunk úgy ítéljük meg, hogy sok esetben megéri megjavítani az eddig megbízható, jól szolgáló berendezést, ha az eszköz funkciói felett még nem járt el az idő! Ez sok esetben az ügyfél, és a kidobott eszközök utáni környezeti terhelés miatt is így gondoljuk.

Döntsön ésszerűen és kérje munkatársunk segítségét akár javítási, akár új készülék vásárlásával kapcsolatos kérdésekben!

haztartasi gep szerviz
 

Háztartási Gép

Cégünk a háztartási gépek minden szegmensébe biztosít szakképzett szerelőt, hívja munkatársunkat bizalommal!

nagykonyhai gep szerviz
 

Nagykonyhai Gép

Professzionális partnereink részére nagykonyhai és Vendéglátóipari területen egyedi igényeket is kielégítünk.

klima szerviz
 

Légkondícionáló Gépek

A splitklímáktól a professzionális megoldásokig, a  multisplit gépektől a folyadékhűtőkig keressen megoldások miatt!

hotarolos kalyha szerviz
 

Fűtéstechnikai Gép

Hőtárolós kályha, hőszivattyú, gázkonvektor
javításával kapcsolatos problémáira is
megoldást javaslunk

Nyitvatartás

clock retro red 48Telefonos ügyfélszolgálat és
személyesen a szervizünkben


Hérfőtől-Péntekig: 8:00 - 16:30
Hétvégén: Zárva

user headset 48
Elérhetőség: +36-1-470-4000